Twin Post: Sea Serpent Day - Crackle Polish

10:00

Hello there my lovely friends! 

August 7th annually recognizes a famous sea serpent sighting. This sighting was made by the men and officers of HMS Daedalus in August 1848. during a voyage to Saint Helena in the South Atlantic. The 60 foot long creature that they saw held a peculiar maned head above the ocean water.  For hundreds of years there have been reported sightings of sea serpents and those reports continue today. Some cryptozoologists suggested that the sea serpents are some sort of a Mesozoic marine reptile, which is often associated with lake monsters such as the Loch Ness Monster.

Pozdrav lipi moji!

7. kolovoz se godišnje poznaje kao dan slavnih viđenja morskih zmija. Viđenje na današnji datum se dogodilo 1848. od strane ljudi i časnika HMS Daedalus tijekom putovanja na Sv Helenu u južnom Atlantiku.
60 stopa dugačko stovrenje koje su vidili je uzdiglo neobičnu glavu s grivom iznad oceanske vode. Stotinama godina se prijavljuju viđenja morskih zmija, a te prijave stižu i danas. Neki kriptozoolozi predlažu da su morske zmije neka vrsta morskog reptila s grivom iz doba Mezozoika, što se često povezuje i sa jezernim čudovištima kao npr s čudovištem iz Loch Nessa.











Bubica and I decided to create a nail design for this day using a crackle polish. I only have like 3 crackle polishes, 2 are blue and one is silver, so I went with this Gabrini Graffiti 03 polish for my design.
I love this shade of blue, the polish is not bad or anything like that. But I just never bought into the crackle thing, I don't like the look of them, I just don't. On the other hand that doesn't mean I'm getting rid of those polishes, I still need them in my life. I am a polish junkie LOL

Bubica i ja smo odlučile radit manikure za ovaj dan koristeći crackle lak. Ja iman samo ono, 3 crackle laka, 2 su plava, 1 srebren, pa reko ajde da jednog plavog iskoristin. Odabrala san ovaj Gabrini Graffiti 03 za svoj dizajn. Ova plava boja mi je prekrasna, zanimljiv je efekt i lak nije loš niti išta slično.Osobno me nije nikad ponilo neko crackle ludilo, meni to nije previše zanimljivo nikad bilo. Iman ova 3 tek tako da ih iman, skupljači lakova će me razumit. :D


Do you like crackle polishes? Are you more like me and just have them because they were once a stupid trend? :)

Volite li vi crackle lakove? Ili ste više ko ja pa imate par komada jer su jednon bili neki glupi trend? :)


Please don't forget to check out Bubica's blog!
Thank you for your time!
Take care and enjoy,
until next post,
xoxoxo

Molim Vas nemojte zaboravit svratit na Bubicin blog!
Hvala Vam na Vašem vremenu!
Pazite se i uživajte,
do sljedećeg posta,
xoxoxo




You Might Also Like

5 comments

  1. Both the nails came out beautifully, I love the crackle look you and Bubica did! I also read the information here and at Bubica's page and want to thank you both for such interesting posts. I learnt something new :D xx

    OdgovoriIzbriši
  2. meni se pucarci sviđaju, premda ih ne koristim baš često, ponesu me neke druge stvari ;)
    zgodne su vam manikure... nego, jesi i ti di sinjala koju od tih zmijova ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni nisu, nisu mi đir :/
      Morebit da ih ima u nekome jezeru u Imockon, iako su oden učestalije priče o vilama i vukodlacima, čak i vukojarcima HAHAHAHAH

      Izbriši

Thank you for your words n_n <3

Facebook

Statistics